Vanliga frågor

Mina sidor - skapa konto

  • Hur skapar jag ett inlogg?

    Om du har fått ett mejl om nya Mina sidor så klickar du på den bifogade länken och följer instruktionerna för att skapa ett inlogg. I annat fall kan du gå in på Mina sidor (högst upp till höger här på Prenumerera.se) och sedan "Skapa konto".

  • Varför behöver jag ange mitt personnummer?

    Att ange personnummer är valbart, det finns två metoder för oss att koppla ditt inlogg till dina prenumerationer hos oss. Du kan antingen ange ditt personnummer eller, om du föredrar det, istället ange ditt kundnummer och postnummer.

  • Jag har flera kundnummer, vilket ska jag använda?

    Ange det som står på din senaste tidning. Har du flera aktiva prenumerationer med olika kundnummer hos oss på Aller Media så får du gärna kontakta vår kundservice så hjälper vi dig med detta!

  • Jag har försökt skapa ett konto men jag kan inte komma vidare från "steg 1"

    Om uppgifterna du angivit inte stämmer, eller inte finns tillgängliga hos oss, så kommer ett felmeddelande visas och du kommer inte vidare i skapa inlogg-processen. Vänligen kontrollera först dina angivna uppgifter, stämmer de kan du testa en annan matchningsmetod eller kontakta vår kundservice så hjälper vi dig!

  • Jag har inte tillgång till mitt kundnummer, hur gör jag?

    Ditt kundnummer finns ofta på baksidan av din tidning och högst upp på din senaste faktura. Har du varken faktura eller tidning tillgängligt kan du enkelt ansluta dig till mina sidor med ditt personnummer istället för kundnummer. Får du ingen träff kan det bero på att vi inte har ditt personnummer registrerat hos oss – kontakta i så fall vår kundservice så hjälper vi dig gärna!

  • Varför måste jag skapa ett nytt inlogg, jag har ju använt ”Mina sidor” tidigare?

    I och med våra nya sidor vill vi skapa ett enklare och säkrare inlogg för dig som kund, du kommer i fortsättningen logga in med din mejl och ett eget valt lösenord. På grund av det måste alla kunder skapa ett eget inlogg för att ha tillgång till Mina sidor.

  • Jag tycker att det är svårt med datorer, måste jag sköta alla mina kundserviceärenden online?

    Mina sidor ska vara ett smidigt substitut för de som snabbt och enkelt vill hantera sina kundserviceärenden online, utan att stå i kö eller anpassa sig efter våra öppettider. Givetvis kommer vår kundservice finnas tillgänglig över telefon, mejl och chatt precis som vanligt.

  • Det står att användaren redan är registrerad?

    Ett konto har redan skapats med dina angivna uppgifter. Om du har skapat ett konto på pling.se eller på någon av våra PLUS-tjänster (på svenskdam.se eller hant.se) så ska du använda samma inloggningsuppgifter som har där på Mina Sidor. 

    Har du inte anslutit dig till våra digitala tjänser innan får du gärna kontrollera att du angivit rätt uppgifter. Har ett konto redan skapats med ditt kundnummer och din mejladress så kan du välja att återställa lösenord för att kunna logga in på nytt. Får du inget mejl, eller om uppgifterna som är knutna till din mejladress inte stämmer får du gärna kontakta vår kundservice!

Mina sidor - inlogg

  • Hur loggar jag in?

  • Vad händer om jag byter ut min mejladress på Mina Sidor?

    När du ändrar din mejladress ändras också dina inloggningsuppgifter direkt, och din nya mejladress blir ditt användarnamn. Därför måste du bekräfta ändringen med ditt lösenord.

  • När blir mitt nya lösenord gällande om jag ändrar lösenord?

    Med en gång, nästa gång du loggar in kommer du behöva ange ditt nya lösenord.

  • Varför måste jag upprepa mitt nya lösenord när jag skapar konto eller byten lösenord?

    När du skapar ett lösenord vill vi försäkra oss om att det blir rätt, därför fyller du i det nya lösenordet två gånger. En gång under ”Nytt lösenord” och en gång under ”Upprepa lösenord”. Skulle uppgifterna skilja sig åt kommer ett felmeddelande att synas som säger ”De två lösenorden är inte identiska” och du får fylla i uppgifterna igen.

  • Vad gör jag om jag har glömt mitt lösenord?

    Klicka på ”Glömt lösenord?” på inloggningssidan. Följ sedan instruktionerna så skickas en länk till din e-postadress genom vilken du kan återställa ditt lösenord.

Premium Club

  • Vad är Premium Club?

    Premium Club är en gratis förmån för dig som är trogen kund hos Aller media. Varje månad får du exklusiv tillgång till en mängd unika erbjudanden från våra varumärken och våra samarbetspartners. Du hittar regelbundet nya erbjudanden på prenumerera.se/premiumclub. Kika in där med jämna mellanrum så du inte missar något.

  • Vilka förmåner får jag i Premium Club?

    Du får en mängd olika och utvalda förmåner som till exempel:

    • 20 % i Aller media shop, minst två gånger om året
    • Förtur på våra reor i allermediashop.se
    • Rabatter och förtur på olika events
    • Mycket förmånliga rabatter på våra populära online-kurser
    • Fördelaktiga rabatter och prova-på-erbjudanden på andra tidningar
    • Presentkort på andra tidningar
    • Rabatter och tips på resor från Aller Media Travel och Kulturresor
    • Fina rabatter och erbjudanden från våra samarbetspartners
    • Du får våra e-postutskick automatiskt, liksom erbjudanden från kundtjänst.
    • Du kan när som helst avstå utskick om du hellre vill ta del av
    • erbjudanden via webben. Två gånger om året skickar vi även ut erbjudanden i brevlådan.
  • Hur får jag tillgång till Premium Club?

    • När du prenumererat sammanhängande utan uppehåll på en eller flera av Aller Medias tidningar eller digitala tjänster (Pling och Plus-tjänster) under ett år. Du kan givetvis skifta mellan olika tidningar eller digitala tjänster. Alla dagar du sammanhängande har en prenumeration hos Aller Media tillgodoräknas.
    • Om du inte har tillgång till Premium Club idag, kan du köpa en prenumeration för minst ett år. Då får du i tillgång till Premium Club på förhand inom en dag.
    • När du handlar i Aller Media shop får du också tillgodoräknat dina köp. Om du handlat minst 2 gånger till ett totalt värde av 750 kr under senaste året, får du tillgång till Premium Club.
    • Om du prenumererar eller har prenumererat på en av korsordstidningarna Nybörjarkryss, Lätta Kryss, Lätt & lagom, Bra Korsord, Mästarkryss eller Sudoku för alla, kommer dessa prenumerationer inte tillgodoräknas för att få tillgång till Premium Club eftersom Keesing Media Group står som ägare och inte Aller Media.
  • Är det ett medlemskap?

    Nej, Premium Club är ett förmånskoncept för Aller Medias bästa kunder och du kan själv välja om du inte vill ha erbjudanden per e-post och/eller sms genom att tacka nej till fler epost eller sms. Information om detta finns alltid i slutet av varje e-post eller sms.

  • Kostar det något att få tillgång till Premium Club?

    Nej, det kostar inget extra. Det är omfattningen av dina prenumerationer hos Aller Media och köp i Aller Media shop som ligger till grund för när du får tillgång till Premium Club.

  • Var kan jag se om jag är Premium Club?

    • På Mina sidor som inloggad kund på prenumerera.se
    • Via Premium Clubs olika erbjudanden som vi skickar per e-post och via erbjudanden som kommer i din brevlåda.
    • Om du inte kan logga in på Mina Sidor på prenumerera.se kan du alltid ringa Kundservice som gärna hjälper dig.
  • Var hittar jag olika erbjudanden och förmåner från Premium Club?

    • På Premium Clubs sidor på prenumerera.se/premiumclub. Du behöver logga in med e-mail och lösenord för att komma åt och ta del av de olika erbjudandena.
    • Om du lämnat din e-mail skickar vi varje månad ut olika erbjudande som du får ta del av. Om du inte har lämnat din e-mail, kan du göra det genom att skapa konto och logga in på prenumerera.se/minasidor
  • Vart vänder jag mig om en rabattkod eller kampanjlänk inte fungerar?

    • Vänd dig till Aller Medias kundtjänst gällande prenumerationer och erbjudanden från allermediashop.se
    • Gäller det erbjudanden från Aller Medias samarbetspartner kan du höra av dig till respektive samarbetsparter.
  • Jag är Premiumkund. Varför får jag inga erbjudanden från Premium Club på min e-post?

    Har du inte loggat in förut på prenumerera.se, kan det vara för att du inte registrerat din e-postadress. Gå in på Mina Sidor på prenumerera.se/minasidor. För att logga in första gången behöver du ange din e-post adress. När du gör det, kommer du framöver också få erbjudanden från Premium Club.

  • Varför kan jag inte logga in på Mina Sidor eller Premium Club-sidorna?

    Inloggning till Premium Club är samma som du gör på www.prenumerera.se på Mina Sidor. Du kan därför gå in och läsa mer om inloggningen på www.prenumerera.se/kundservice under avsnitten Mina Sidor skapa konto respektive skapa inlogg.

  • Hur hanteras mina kunduppgifter?

    • Dina uppgifter sparas och hanteras enligt Aller Medias integritetspolicy (länkas till integritetspolicyn)
    • För tävlingar samlar vi endast in adressuppgifter i syfte att dra en vinnare och kontakta denna per e-post och då det behövs, via post. Dessa kunduppgifter raderas direkt efter tävlingens slut.
    • Om du nyttjar någon av våra samarbetspartners erbjudanden, hänvisar vi till respektive företags policy för att hantera kunduppgifter.

Adress och leverans

  • Jag fick inte min tidning idag, vad kan det bero på?

    Det kan bero på fel i distributionen, att vi har en felaktig adress till dig eller att du betalat några dagar för sent. Anmäl saknad tidning och välj om du vill få en ny tidning skickad till dig eller om du vill att vi förlänger din prenumeration med ett nummer.

    Detta gör du enklast om du loggar in på Mina sidor genom att klicka här
    Om detta problem återkommer får du gärna kontakta kundservice. 

     

  • Hur lång tid tar det innan min premie kommer?

    Vi skickar din premie när din betalning blivit registrerad. Har premien inte levererats inom fyra veckor ber vi dig kontakta kundservice så undersöker vi vad som hänt. 

  • Jag har skickat in en kupong. Hur lång tid tar det innan min första tidning kommer?

    För tidningar som ges ut varje månad eller oftare tar det ca tre veckor tills du får din första tidning. För tidningar som utkommer mer sällan kan det dröja längre tid.
    Om du har ett kundnummer hos oss sedan tidigare och vill veta när nästa nummer kommer i brevlådan kan du logga in på Mina sidor och titta under ”Mina Prenumerationer”.

     

  • Jag ska flytta. Hur ändrar jag min adress?

    Det gör du enklast genom att logga in här. Under fliken "Permanent adress" kan du fylla i din nya adress. Vi behöver få din nya adress minst 14 dagar innan du vill att den ska börja gälla. Det går även bra att kontakta kundservice.

     

  • Hur lång tid innan jag flyttar behöver jag göra en adressändring?

    Vi behöver ha din adressändring minst 14 dagar innan den börjar gälla. Adressändring gör du enklast om du loggar in på Mina sidor och under fliken "Mina adress- och kontaktuppgifter" Du kan också kontakta kundservice.

     

  • Vad är det för skillnad på permanent och tillfällig adress?

    Den permanenta adressen är din fasta bostadsadress. Tillfällig adress är dit du flyttar under en kortare period, exempelvis till sommarstugan. Vill du ändra adress, logga in på Mina sidor. Vi behöver ha din adressändring minst 14 dagar innan den börjar gälla.

  • Hur gör jag en tillfällig adressändring?

    Det gör du enklast om du loggar in här. Vi behöver få din tillfälliga adress minst 14 dagar innan du vill att den ska börja gälla. Ange från vilket datum ändringen ska gälla och när tidningen ska skickas till den ursprungliga adressen igen. Observera att denna adressändring kommer att gälla för alla dina prenumerationer.

  • Jag ska resa utomlands. Kan jag få tidningen skickad till min utländska adress?

    Ja, det går bra, men det tillkommer en portokostnad. Denna kostnad varierar beroende på vilket land du vill att tidningen ska skickas till. Kontakta kundservice för mer information. Meddela din tillfälliga adressändring tre veckor innan för att vara säker på att tidningen kommer fram på önskat datum.

  • Kan jag pausa min prenumeration?

    Ja, det går bra. Du kan både välja att pausa en bestämd tid eller att pausa tillsvidare. Efter pausen startas prenumerationen upp igen och kvarvarande antal tidningar skickas till dig. Meddela att du vill pausa prenumerationen minst 14 dagar innan. Kontakta kundservice så hjälper vi dig.

  • Jag har gjort en adressändring men min tidning kommer ändå inte till min nya adress. Vad ska jag göra?

    Kontrollera att adressen stämmer genom att logga in på Mina sidor och titta under Mina Prenumerationer. Tänk på att det tar ca två veckor innan din nya adress börjar gälla från att du har ändrat den. Kontrollera även att din adressändring finns under fliken Mina Händelser. Stämmer adressen men tidningen har uteblivit? Logga in på Mina sidor och reklamera tidningen här. Du kan även kontakta kundservice.

  • Min premie/gåva var trasig när jag fick den, vad gör jag?

    Vi beklagar detta! Vänligen kontakta kundservice så hjälper vi dig.

Faktura och betalning

  • Vad händer om jag betalar för sent?

    Om du har fått en faktura från Klarna för en beställning så ska du vända dig till dem för alla frågor om fakturan. Du når dem på telefonnummer 08-120 120 25 och via klarna.se 

    Om du har fått en faktura från Aller media gäller följande: Din prenumeration stoppas automatiskt efter några dagar och du får inga fler tidningar. Vi sänder i samband med detta också ut en påminnelse. Så fort betalningen är registrerad hos oss aktiveras din prenumeration på nytt och du får alltid så många tidningar du betalat för. Har du inte fått några nummer på grund av ett uppehåll i prenumerationen, betalar du alltså inte för dessa nummer.

  • Jag har inte fått min faktura. Hur ska jag betala?

    Om du har beställt genom prenumerera.se så skickas din faktura till dig i ett mail. Om du inte har mottagit detta inom tre dagar efter beställning så ber vi dig kontakta vår samarbetspartner Klarna på telefonnummer 08 120 120 25.

    Om du har beställt genom att skicka in en kupong eller kontaktat oss på kundservice så skickas fakturan till dig per post inom två veckor efter beställningstillfället. Om det dröjt längre än så, vänligen kontakta kundservice så hjälper vi dig.

  • Varför har jag fått en betalningspåminnelse, jag har ju betalat?

    Om du fått en påminnelse från Klarna så ber vi dig kontakta dem på telefonnummer 08 120 120 25 eller deras hemsida klarna.se

    Om du fått en påminnelse från Aller media så läs nedan:

    Att du fått en påminnelse kan bero på att du har en obetald faktura som passerat förfallodatum. I så fall stoppas utskicket av tidningarna och vi ber dig betala snarast för att starta prenumerationen igen. 

    Om du betalt inom de senaste dagarna kan du bortse från påminnelsen.

    Är du osäker på varför du fått påminnelsen ber vi dig kontakta kundservice så hjälper vi dig.

  • Jag saknar mitt OCR-nummer. Hur ska jag få reda på det?

    OCR numret finns angivet till höger på din faktura under rubriken "din viktiga information". Det finns också längst ner på respektive inbetalningskort.

    Om informationen inte är tydlig på din faktura eller om du förlagt den så ber vi dig kontakta kundservice så hjälper vi dig.

  • Vilket bankgiro- och plusgironummer har Aller media?

    Bankgiro: 5555-1006 
    Plusgiro: 845100-7 

    Om du betalar till oss med ett eget inbetalningskort så glöm inte att ange ditt OCR nummer. 

  • Kan jag betala via autogiro?

    Ja, det går bra. För att vi ska kunna starta automatisk överföring från ditt bankkonto ber vi dig fylla i autogiromedgivandet. Klicka här för att skriva ut blanketten, fyll i, underteckna och returnera den till Aller medias kundservice.

  • Vilken period avser min faktura?

    På fakturan så står det hur många nummer av tidningen som prenumerationen avser. Perioden är angiven på följande sätt: 05 18-30 18

    I detta exempel börjar prenumerationen med nummer 5/2018 och avslutas med nummer 30/2018.

     

     

Prenumeration

  • Var hittar jag mitt kundnummer?

    Du hittar ditt kundnummer på baksidan av tidningen eller på fakturan. Kundnumret anges ibland med fyra stycken nollor, och du kan ange ditt kundnummer med eller utan dessa nollor.

  • Vad gäller för en tidsbestämd prenumeration?

    Detta är en prenumeration som gäller ett visst antal nummer av en tidning och därefter avslutas automatiskt. Prenumerationen betalas med en faktura som skickas till fakturamottagaren, eller vid beställningstillfället med kort.
    För mer detaljerad information, läs mer under köpinformation.

  • Vad gäller för tillsvidareprenumeration?

    Tillsvidareprenumeration betyder att du har en löpande prenumeration och att du med din tidning, antingen med varje eller vartannat nummer, får ett inbetalningskort medskickat till dig. Utebliven betalning räknas inte som uppsägning av din prenumeration.

  • Är min prenumeration en tillsvidare- eller tidsbestämd prenumeration?

    Du ser din prenumerationstyp på din faktura eller om du loggar in på Mina sidor och tittar under "Mina prenumerationer".

  • Hur loggar jag in på mina sidor?

    Logga in här. Ange kundnummer som användarnamn och postnummer som lösenord.

  • Jag har fått en gåvoprenumeration, hur loggar jag in på "Mina sidor"?

    Det gör du genom att ange ditt egna kundnummer som står på baksidan av tidningen. Använd ditt postnummer som lösenord. Saknar du ditt kundnummer på tidningen, så kan du kontakta kundservice.

  • Jag har gett bort en prenumeration till en vän som redan prenumererar på samma tidning. Får min vän dubbla tidningar nu?

    Nej, prenumerationen som du gav bort startar automatiskt efter att den pågående prenumerationen avslutats. Skulle din vän ändå få dubbla tidningar så kontakta kundservice

  • Jag har beställt en prenumeration till en vän men missat att skriva ut gåvokortet. Hur gör jag?

    Du kan ladda ner och skriva ut gåvokortet med aktuellt omslag här: prenumerera.se/presentkort/ladda-ner-gavokort

  • Hur säger jag upp min prenumeration?

    Har du en tidsbestämd prenumeration behöver du inte göra någonting, utan prenumerationen avslutas automatiskt efter att du fått ditt sista betalda nummer i brevlådan. Med jämna mellanrum kommer vi att skicka ut erbjudanden om att förnya din prenumeration till dig. 

    Om du väljer att avsluta din prenumeration på mina sidor så ser vi till att du får alla nummer som ingår i din senaste beställning, prenumerationen tar sedan automatisk slut utan att vi skickar ut något förnyelseerbjudande. Observera att om ett erbjudande redan har tryckts när du väljer att avsluta din prenumeration så kommer vi inte att kunna stoppa utskicket.

    Behöver du av särskilda anledningar avbryta en prenumeration innan sista numret ber vi dig att kontakta kundservice

  • Vad händer om jag betalar för sent?

    Din prenumeration stoppas automatiskt efter några dagar och du får inga fler tidningar. Vi sänder i samband med detta också ut en påminnelse. Så fort betalningen är registrerad hos oss aktiveras din prenumeration på nytt och du får alltid så många tidningar du betalat för. 

    Har du inte fått några nummer på grund av ett uppehåll i prenumerationen så betalar du alltså inte för dessa nummer.

  • Min tidning kom inte idag. Vad beror det på?

    Det kan bero på fel i distributionen, att vi har en felaktig adress till dig eller att du betalat några dagar för sent. Meddela oss att tidningen uteblivit så skickar vi inom några dagar en ny tidning till dig. Detta gör du enklast om du loggar in på Mina sidor och väljer fliken "Reklamation", eller klicka här.
    Om problemet återkommer får du gärna kontakta kundservice.

  • Hur lång tid tar det innan min premie kommer?

    Om du köper din prenumeration på prenumerera.se levereras premien inom tre veckor. I annat fall levereras den tre veckor efter att betalning av faktura har registrerats.

    Har premien inte levererats inom fyra veckor ber vi dig kontakta kundservice så undersöker vi vad som hänt. 

     

     

  • Kan jag spåra min premie på hemsidan?

    Ja, när du är inloggad kan du under sidan "Prenumeration" se om en premie ingår i din prenumeration och när den beräknas komma.

    Observera att för att kunna spåra din premie måste prenumerationen var betald och premien ska vara skickad som ett spårningsbart paket. Vissa av våra premier skickas istället som varubrev och då har vi inget spårningsnummer tillgängligt. Du bör dock ha din premie senast tre veckor efter att vi har mottagit din betalning. Har premien inte levererats efter det ber vi dig kontakta kundservice så undersöker vi vad som hänt.

  • Hur lång tid tar det innan min gåva kommer?

    Gåvan medföljer tidningen i butik och då är numret oftast prishöjt. Som prenumerant kan du beställa gåvan utan kostnad genom att logga in på Mina sidor – Mina prenumerationer eller kontakta kundservice. I tidningsannonsen anges när du kan beställa gåvan, och också vilket nummer som gåvan skickas ut tillsammans med.

  • Varför måste jag som prenumerant beställa gåvan som följer med automatiskt om jag köper tidningen i butik?

    Vi har gjort undersökningar som visar att det är långt ifrån alla våra prenumeranter som vill ha de gåvor som ibland följer med tidningen i butik. Det är därför snällare både mot miljön och ekonomin att endast skicka gåvorna till prenumeranterna som faktiskt vill ha dem. Om en gåva medföljer tidningen i butik är numret oftast prishöjt men du som prenumerant får beställa gåvan helt utan kostnad.

  • Kan jag få min pågående prenumeration tillfälligt skickad till utlandet?

    Ja, det går bra men det tillkommer en portokostnad som varierar beroende på vilket land du vill att tidningen ska skickas till. Kontakta kundservice för mer information. Meddela oss din tillfälliga adressändring tre veckor innan för att vara säker på att tidningen kommer fram på önskat datum.

E-tidning

  • Behöver jag köpa till e-tidningen om jag redan är prenumerant?

    Har du en aktiv tidningsprenumeration så ingår e-tidningen, utan extra kostnad. Den avslutas automatiskt när din tidningsprenumeration upphör.

  • Hur får jag åtkomst till min e-tidning?

    1. Gå in på www.pling.se/onboarding/e-tidning för att skapa ett kostnadsfritt konto*
    2. Gå in på Google Play eller App store för att ladda ner Pling på din mobil eller surfplatta
    3. Logga in på ditt konto. Du hittar din e-tidning i biblioteket!

    *För att skapa ett konto behöver du ange ditt postnummer och ditt kundnummer

     

  • Går det att få sin korsordstidning som e-tidning?

    Nej, tyvärr går det inte att lösa korsorden digitalt.

  • Hur avslutar jag min e-tidning?

    Du som är prenumerant på någon av våra tryckta tidningar har tillgång till e-tidningen under samma tidsperiod, utan extra kostnad. Den avslutas automatiskt när din tidningsprenumeration upphör.

  • Var kan jag läsa min e-tidning?

    Du kan läsa i en smartphone eller surfplatta. Appen kan laddas ner till maximalt fem (5) enheter.

  • Kan jag läsa e-tidningen offline?

    Ja det kan du. Du behöver ladda ner tidningen i appen först, för att kunna läsa den offline.

  • Vilka e-tidningar kan jag läsa?

    Du som är prenumerant har tillgång till e-tidningen som motsvarar din pågående prenumerationsperiod. Har du en prenumeration på en krysstidning finns den inte som e-tidning, då det inte går att lösa korsorden digitalt.

  • Kan jag ge bort en digital prenumeration?

    Inte på en enskild tidning. Däremot kan du ge bort en digital prenumeration på Pling som ger tillgång till över 100 svenska och internationella tidningar i samma app. Gå till www.pling.se för att läsa mer.

     

  • Hur gör jag om jag endast vill läsa digitalt?

    Om du inte är prenumerant på en tryckt tidning och endast vill läsa digitalt kan vi erbjuda tjänsten Pling som ger obegränsad tillgång till över 100 svenska och internationella tidningar. Är du prenumerant får du 50% rabatt på Pling!

    Läs mer på www.pling.se

Våra Plus-tjänster

  • Vad får man som prenumerant på våra Plus-tjänster?

    För Svensk Dam Plus:

    Svensk Dam Plus är det mest exklusiva innehållet på svenskdam.se. Som prenumerant på  Svensk Dam Plus får du allt du vill veta om svenska och internationella kungligheter, societet och kändisar. Du får tillgång till ett stort antal exklusiva artiklar, fördjupande läsning, hemma hos-reportage, unika bilder, fakta, historia och mycket mer. Dessutom får du chefredaktör Johan T Lindwalls exklusiva nyhetsbrev till din e-post varje vecka. Som prenumerant ger vi dig även rabatt på våra fina produkter i Svensk Dams webbshop.

     

    För Hänt Plus:

    På Hänt Plus hittar du det mest exklusiva innehållet på hänt.se. Dokument, kartläggningar, långintervjuer, det senaste från Hollywood, storys från den kungliga världen samt exklusiva erbjudanden, rabattkoder och tävlingar.

  • Vad kostar våra Plus-tjänster?

    Vad kostar Svensk Dam Plus?

    Ordinarie pris för Svensk Dam Plus är 79 kr per månad, men just nu har vi en lanseringskampanj där du kan bli prenumerant för endast 59 kr per månad. Om du redan prenumererar på papperstidningen får du tillgång till Svensk Dam Plus på köpet – läs mer om hur du aktiverar tjänsten under kapitlet “Frågor om fri tillgång till prenumeranter av papperstidningen” nedan.

     

    Vad kostar Hänt Plus?

    Ordinarie pris för Hänt Plus är 69 kr per månad, men just nu har vi en lanseringskampanj där du kan bli prenumerant för endast 49 kr per månad.

     

  • Kan man testa Svensk Dam Plus innan man bestämmer sig?

    Ja. När du blir prenumerant på Svensk Dam Plus får du första månaden gratis, och du kan säga upp din prenumeration när du vill, fram till 3 dagar före nästa dragning.

  • Varför kostar det nu när det var gratis förut?

    Våra papperstidningar har alltid kostat pengar, men eftersom webbplatserna inte haft lika mycket innehåll tidigare har vi kunnat finansiera den med enbart reklam. Nu gör vi en större satsning på webben, med ännu bredare, mer spännande, mer genomarbetat och exklusivt innehåll till er läsare, som vi också valt att ta betalt för.

  • Hur skaffar jag Aller medias Plus-tjänster?

    Du registrerar dig och betalar direkt på respektive sajt. Klicka på Logga in och därefter på Skapa konto.

  • Hur betalar jag Plus-tjänsterna?

    Du betalar via vår partner Klarna som kommer dra prenumerationsavgiften månadsvis direkt från ett av dig förutbestämt konto. Om du tidigare har betalat via Klarna på någon annan sajt så finns alla dina uppgifter förifyllda vilket gör det väldigt lätt att bli prenumerant. Notera att pengar dras på nästkommande bankdag vid förfallo under helger.

  • Jag vill inte ge ut mina kontouppgifter, kan man betala på annat sätt än via Klarna?

    Nej, inte i dagsläget.

  • Kan man swisha?

    Nej, inte i dagsläget.

  • Kan man betala med faktura?

    Eftersom prenumerationen på Plus-tjänsten är på månadsbasis erbjuder vi i dagsläget inte betalning via faktura för att göra betalningsprocessen så enkel och smidig som möjligt för dig som kund.

  • Om jag inte vill uppge personnummer, hur betalar jag då?

    I dagsläget krävs det att man uppger sitt personnummer för att kunna teckna en prenumeration. Anledningen till det är att Klarna gör en check mot sitt kreditvärdighetsregister för att säkerställa att kunden har möjlighet att betala. Det enda sättet att inte ange personnummer är om du tecknar en papperstidningsprenumeration då du då får tillgång till Svensk Dam Plus på köpet. För att göra det besök Prenumerera.se och välj Svensk Damtidning.

  • Måste jag betala varje månad?

    Ja, modellen för Plus-tjänsterna fungerar så att du betalar ett litet belopp varje månad. Betalningen dras automatiskt och du kan säga upp din prenumeration när du vill, dock senast 3 dagar före nästa månadsörnyelse.

  • Varför går inte mitt köp igenom?

    Om ditt köp inte går igenom är det antingen för att du inte har pengar på ditt angivna konto eller ett tillfälligt störningsproblem hos Klarna. Var vänlig för över pengar på kontot, försök igen lite senare eller kontakta Klarnas kundservice.

  • Hur ser jag om jag prenumererar på en Plus-tjänst?

    Logga in på svenskdam.se genom att klicka på ”Logga in” i menyn och gå sedan till ”Min profil” – där ser du om du har en aktiv prenumeration.

  • Hur ändrar jag min e-postadress?

    Gå till ”Min profil” för att uppdatera din e-postadress. Ange din önskade e-postadress och din nuvarande lösenord, klicka därefter på ”Spara”. Om du ändrar din e-postadress ändras också din inloggning, och du loggar framöver in med den nya e-postadress som du angivit.

    Obs! Notera att det är samma inloggning för hemsidorna pling.se samt prenumerera.se vilket betyder att byter du e-postaddress för en så ändras det för alla tre.

  • Är det någon uppsägningstid för Plus-tjänsterna?

    Nej, du kan säga upp ditt abonnemang när du vill, dock senast 3 dagar före förnyelse. Betalningen dras i förskott, så om du säger upp ditt abonnemang kommer du att ha fortsatt tillgång fram till och med en månad efter att den senaste betalningen dragits.

  • Hur avslutar jag min prenumeration på Plus-tjänsterna?

    Gå till ”Min profil” och klicka på ”Avsluta prenumeration” och följ stegen därefter.

  • Hur avslutar jag min kombinerade prenumeration på papperstidningen och Svensk Dam Plus?

    Har du en tidsbestämd prenumeration behöver du inte göra någonting, utan prenumerationen avslutas automatiskt efter att du fått ditt sista betalda nummer i brevlådan. Med jämna mellanrum kommer vi att skicka ut erbjudanden om att förnya din prenumeration till dig.

     

    Har du en tillsvidareprenumeration säger du upp denna genom att kontakta kundservice.

    Är du osäker på vilken typ av prenumeration du har så finns denna information på din faktura.

  • Jag vill ändra min prenumeration från papper till enbart digital, hur gör jag?

    Logga in på Prenumerera.se och avsluta din pappersprenumeration eller kontakta kundservice för att säga upp den. Därefter tecknar du en ny digital prenumeration genom att logga in, navigera till “Min profil” och därefter välja “Aktivera prenumeration”.

  • Måste jag som prenumererar på Svensk Damtidning i pappersform betala för Svensk Dam Plus?

    Nej, du som prenumererar på Svensk Damtidning i pappersform får tillgång till Svensk Dam Plus på köpet så länge din prenumeration är aktiv. Skulle du säga upp prenumerationen på papperstidningen försvinner också tillgången till Svensk Dam Plus. Du kan då välja att teckna en helt digital prenumeration för fortsatt tillgång till Svensk Dam Plus.

  • Hur får jag som prenumerant på papperstidningen tillgång till Svensk Dam Plus?

    För att komma åt Svensk Dam Plus behöver du tillgång till internet och en e-postadress. Gå till sajten och klicka på ”Logga in” i menyn, därefter klickar du på ”Prova Plus”. Ange din e-postadress, välj ett lösenord (minst 6 tecken) och godkänn användarvillkoren. I Steg 2 väljer du koppla din prenumeration. Fyll sedan i ditt kundnummer samt postnummer och välj att koppla. Du ska nu se din adress, välj då “Koppla”. Nu ska du få tillgång till Plus-artiklarna! Om ett problem uppstår under processen kan du kontakta Kundservice.

  • Kommer jag även att få en tidning när jag betalar för Svensk Dam Plus?

    Nej, om du bara tecknar en prenumeration på Svensk Dam Plus får du inte tillgång till papperstidningen. Du som prenumererar på papperstidningen får dock gratis tillgång till Svensk Dam Plus, så om du önskar tillgång till båda kan du teckna en prenumeration genom att besöka Prenumerera.se och välja Svensk Damtidning.

  • Jag försöker skapa ett konto men får felmeddelande att jag redan har ett, varför?

    Användare som har ett konto hos Pling.se eller Prenumerera.se har automatiskt ett Plus-tjänst log in. För att komma åt Plus-material krävs dock en prenumeration, detta tecknas när man har loggat in. Om du har glömt ditt lösenord välj “Glömt lösenord”.

  • Hur gör jag om jag har glömt mina inloggningsuppgifter?

    Om du har glömt vilken e-postadress du använt för att skapa ett konto kan du kontakta Kundservice för att få hjälp.

  • Hur gör jag om jag har glömt mitt lösenord?

    Klicka på ”Logga in” och välj sedan ”Glömt lösenord?” och följ stegen därefter. Du kommer få ett nytt lösenord skickat till din angivna e-postadress.

  • Min inloggning fungerar inte, varför?

    Du har antingen angett fel e-postadress eller fel lösenord. Försök igen och om det inte fungerar så be om att få ett nytt lösenord skickat till dig genom att klicka på ”Glömt lösenord?”.

  • Varför kommer jag inte åt en artikel fast jag är inloggad?

    Om du inte kommer åt en artikel så har du ingen aktiv prenumeration. Gå till ”Min profil” och klicka på ”Aktivera prenumeration” och följ stegen.

  • Kan jag använda Svensk Dam Plus som utlandskund?

    Nej, inte för tillfället.

Nya allas.se

  • Vad är nya allas.se?

    Eftersom sajterna för våra familjetidningar Allers, Allas, Hemmets Veckotidning och Året Runt har haft väldigt snarlikt innehåll har vi valt att samla den typen av innehåll på en sajt istället: allas.se, som samtidigt fått en ny grafisk profil och uppdaterat innehåll. Med en ny stor sajt vidareutvecklar vi vårt familjetidningssegment så att det passar er läsare ännu bättre.

  • Vad händer med de tryckta tidningarna?

    Varumärkena är fortsatt mycket viktiga för Aller media och vi är väldigt måna om er som läsare. Därför kommer redaktionerna att fortsätta arbeta för att leverera ett högkvalitativt innehåll till er i de tryckta tidningarna. 

  • Vad gör jag om jag vill läsa Allers / Hemmets / Året Runt digitalt?

    En del av materialet kommer att finnas på allas.se, men tidningarna finns även i sin fulla form i vår egen app Pling, liksom i sortimentet hos Readly.

Pling

  • Vad är Pling?

    Pling är appen där du hittar alla Aller Medias digitala utgåvor. Du får även obegränsad läsning till över 200 internationella tidningar med ny inspiration varje vecka. 
    Allt du behöver göra är att skapa ett konto på pling och ladda ner appen.

    Du hittar mer information här.

Övrigt

  • Min premie/gåva/vara var trasig när jag fick den, vad gör jag?

    Vi beklagar detta! Vänligen kontakta kundservice så hjälper vi dig!

  • Jag har beställt en prenumeration till en vän men missat att skriva ut gåvokortet. Hur gör jag?

    Du kan ladda ner och skriva ut gåvokortet med aktuellt omslag här.

     

  • Jag har glömt mitt användarnamn till Mina sidor, hur gör jag?

    Har du inte ändrat användarnamn så är detta ditt kundnummer. Har du glömt ditt kundnummer så trycker du på "Har du glömt ditt kundnummer?" här och fyller i den e-postadress som du har registrerad hos oss så skickar vi det till dig. Det går att ändra sitt användarnamn till e-postadress. Testa att använda e-postadressen vid inloggning. 

    Fungerar det ändå inte? Kontakta kundservice så hjälper vi dig.

  • Jag har glömt mitt lösenord till Mina sidor, hur gör jag?

    Har du inte ändrat lösenord så är detta ditt postnummer. Har du ändrat lösenord och inte kommer ihåg det trycker du på "Har du glömt ditt lösenord?" här och fyller där i den e-postadress som du har registrerad hos oss så skickar vi dig ett tillfälligt lösenord. Fungerar det ändå inte? Kontakta kundservice så hjälper vi dig.

  • Hur avanmäler jag mig från era e-postutskick?

    Antingen klickar du på länken längst ner i e-postutskicket du fått och avanmäler dig där. Eller så avanmäler du dig från de redaktionella nyhetsbreven på Mina sidor. Tänk på att du måste logga in för att kunna avanmäla dig.

  • Hur ser jag vilka nyhetsbrev jag prenumererar på?

    Tyvärr kan du inte se det genom mina sidor men du får alltid ett välkomstmejl när du anslutit dig till ett av våra nyhetsbrev, och bör sedan märka vilka du regelbundet får mejl av. Vill du få information om vilka nyhetsbrev du prenumererar på så kan du kontakta vår kundservice här nedan!

  • Jag har frågor om Aller Travel – vart vänder jag mig?

    Tel. 08-25 84 76
    E-post: info@allertravel.se
    Hemsida: allertravel.se

  • Jag har frågor om Stowr – vart vänder jag mig?

    Stowr är en del av Aller Media AB.

    E-post: support@stowr.se
    Hemsida: www.stowr.se
    Tel. 042-444 30 00

    Vanliga frågor och svar hittar du om du klickar här

  • Jag har frågor om Pling - vart vänder jag mig?

    Pling är en del av Aller Media AB.

    Hemsida: www.pling.se
    Tel: 042-444 30 00

    Vanliga frågor och svar hittar du om du klickar här

Ring kundservice (väntetid ca {{puzzelVm.waitTime.phone.time}} min) timmar)

042 - 444 30 00

Skicka e-post (väntetid ca {{puzzelVm.waitTime.email.time}} min) timmar)

Öppna formulär

Bli uppringd mån - fre kl 8-17:30 (väntetid ca {{puzzelVm.waitTime.phone.time}} min) timmar)

Något gick felOm problemet kvarstår kontaktar du kundtjänst
Fältet är obligatoriskt
Ogiltigt format
Tack för din förfråganVi har mottagit ditt ärende! Ditt ärende är placerat i kö och vi ringer upp dig så snart det är din tur.

Chatta med oss (väntetid ca {{puzzelVm.waitTime.chat.time}} min) timmar) (chatten är stängd)

Starta chatt

Skicka ett brev

Aller Media AB
Kundservice
Box 14071
167 14 Bromma