Aller media
Aller media i Sverige ger ut 40 tidningar och levererar läsglädje till 4 miljoner svenskar varje månad.

Våra redaktioner finns i Stockholm, Göteborg, Helsingborg och Malmö. Huvudkontoret ligger i Helsingborg. Frida Förlag ingår i koncernen. Aller-koncernen är Nordens största populärpressförlag och finns med egen verksamhet i Danmark, Sverige, Norge och Finland.
  1. Välj tidning och klicka på knappen "Gå till". Ange internetkoden om du fått ett erbjudande.
  2. Välj period och klicka på klicka på knappen "Köp" eller "Ge bort".
  3. Välj knappen "Handla mer" om du vill lägga mer i din varukorg eller välj "Till kassan".
  4. I varukorgen anger du när du vill att prenumerationen ska starta. Om du gett bort en prenumeration ska du därefter ange mottagarens adress.
  5. Ange din adress eller om du redan är inloggad som kund kan du fylla i ev kompletterande uppgifter.
  6. Välj hur du vill betala och tryck på "Genomför köp". Kvittot kan du skriva ut och du kan länkas vidare till relaterade sidor och erbjudanden.
Vill du se texten på sidan med större bokstäver?

För att förstora texten på sidan håll knappen "Ctrl" nedtryckt och klicka på "+"-knappen tills du tycker att textstorleken passar dig.

Vill du sedan minska storleken, håll knappen "Ctrl" nedtryckt och klicka på "-"-knappen tills du tycker att textstorleken är bra.

Vill du återställa till normalläge, håll knappen "Ctrl" nedtryckt och klicka på "0"-knappen.
 

Köpinformation


Tidsbestämd prenumeration

En tidsbestämd prenumeration innebär att tidningen levereras portofritt hem till dig under en i förväg bestämd period som finns angiven på prenumerationsfakturan.

Betalning

  • Fakturan ska betalas senast den dag som är angiven på inbetalningskortet. Vill du betala på internet anger du OCR-numret som finns nederst till vänster på inbetalningskortet.
  • Om betalningen inte når oss i tid får du en påminnelse och vi gör ett tillfälligt uppehåll i din prenumeration. När betalningen är oss tillhanda förlängs din prenumeration med samma antal nummer som du inte fått under uppehållet.
  • Vid uteblivna betalningar får du en påminnelse med 50 kr i påminnelseavgift.

Uppsägning

  • Den tidsbestämda prenumerationen avslutas automatiskt utan att du behöver säga upp den.
  • Vi skickar erbjudande till dig om att förlänga/förnya din prenumeration i god tid innan prenumerationen upphör.
Tillsvidareprenumeration

En tillsvidareprenumeration innebär att tidningen levereras portofritt hem till dig till dess att du säger upp din prenumeration. Med en tillsvidareprenumeration får du ett inbetalningskort med varje nytt nummer. Du betalar då 1 kr mindre jämfört med ordinarie butikspris per nummer med det medföljande inbetalningskortet (med reservation för ev moms- och prisändringar).

Betalning

  • Fakturan ska betalas senast den dag som är angiven på inbetalningskortet. Vill du betala på internet anger du OCR-numret som finns nederst till vänster på inbetalningskortet.
  • Om betalningen inte når oss i tid debiteras beloppet på nästa inbetalningskort. Det rättar vi automatiskt till senare, så att du inte betalar två gånger för samma tidning. Du behöver inte kontakta oss angående detta.
  • Om din tillsvidareprenumeration är uppsagd och betalningen inte kommit oss tillhanda enligt angivet förfallodatum får du en påminnelse med 50 kr i påminnelseavgift.
  • Vid ett flertal uteblivna betalningar får du en påminnelseavgift på 50 kr.

Uppsägning

  • Du kan säga upp prenumerationen när som helst. Du måste höra av dig senast 5 dagar efter att du fått tidningen, annars gäller uppsägningen först efter nästa nummer.
  • Utebliven betalning räknas inte som uppsägning av prenumerationen.
  • Du är betalningsansvarig även om du skickar tidningen i retur och det räknas inte som uppsägning av prenumerationen.
Priser

I alla prenumerationspriser ingår moms med 6 %. Om momsen ändras förbehåller vi oss rätten att justera våra priser med motsvarande belopp. Vi reserverar oss för eventuella tryck- och skrivfel.

Portoavgifter

Portokostnad för tidningen ingår i prenumerationspriset. Porto och expeditionsavgift tillkommer då erbjudande med premie/vara beställs.

Betalning

Du har tre betalsätt att välja mellan:

1. Direktbetalning via internetbank
Direktbetalning sker via din egen internetbank och du kommer att skickas dit när du genomför köpet. Se till att ha din dosa eller dina inloggningsuppgifter redo.

2. Faktura
Med faktura betalar du via ett inbetalningskort som skickas till din adress. I de flesta fall skickas fakturan inom två veckor från beställningsdatumet med förfallodatum i slutet av månaden.

3. Kort
Du kan enkelt betala med ditt VISA-kort, MasterCard eller Eurocard. Ange kortnummer, kortets utgångsmånad och år. På kortets baksida finns CVC-koden, de tre sista siffrorna i numret som står i namnteckningsfältet. För att göra kortköp hos oss så säkert som möjligt skickas all information krypterad med SSL (Secure Sockets Layer). Det betyder att informationen sker via en säker förbindelse och att dina kortuppgifter inte kan läsas av utomstående. Dina kortuppgifter hanteras inte på något sätt hos Aller media utan enbart hos vår betalningspartner DIBS. DIBS Payment Service AB är PCI-certfierad av VISA/MasterCard och följer den sekretess och säkerhet som bankerna kräver för licensering.

Autogiro

Om du har en pågående prenumeration kan du välja att lägga upp din betalning på autogiro. Med autogiro betalar du ett mindre belopp varje månad istället för hela summan vid ett tillfälle. Autogiro är en betaltjänst som innebär att betalningar utförs från betalarens konto på initiativ av betalningsmottagaren. För att vi ska kunna starta automatisk överföring från ditt bankkonto ber vi dig fylla i autogiromedgivandet. Klicka här för att skriva ut blanketten, fyll i, underteckna och returnera den till Aller medias kundservice. OBS! Vill du betala med autogiro för flera prenumerationer behövs en blankett för varje prenumeration. Du kan även ge ditt medgivande via din internetbank. För mer information kontakta din bank.

Leveranser utanför Sverige

Det går att prenumerera även utanför Sverige, men då tillkommer en portokostnad. Portokostnaden varierar beroende på till vilket land tidningen ska skickas. Kontakta kundservice för prisuppgift.

Skicka inga förskott

Vi ansvarar inte för pengar, checkar och frimärken som skickas i brev.

Minderåriga

Är du under 16 år ska målsman kontakta kundservice och lägga beställningen.

Personuppgifter

Aller media följer alla de lagar och regler, inklusive personuppgiftslagen (1998:204), PUL, som finns för att skydda privatpersoners integritet. Genom att du registrerar dig på någon av Aller medias webbplatser eller registrerar dina personuppgifter via annan kommunikationskanal ger du samtidigt ditt samtycke till att dina uppgifter behandlas såsom beskrivet under denna rubrik. Mer information finns under integritetspolicy.se

Force majeure

Aller media är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet.

Befriande omständigheter är bland annat åtgärder eller underlåtenhet från myndighet, ny eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, svåra väderförhållanden, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, till exempel beslut om varningstexter, försäljningsförbud med mera eller en onormal nedgång på marknaden.

Ångerrätt

Vi erbjuder öppet köp, ångerrätt, i enlighet med Konsumentverkets regler för e-handel. Du har 14 dagars full ångerrätt och har rätt att byta det du köpt eller få pengarna tillbaka om du mot förmodan inte skulle vara nöjd med din vara eller tjänst. Ett ev byte sker inom en vecka efter att vi har mottagit din önskan om ändring.

Reklamation

Du kan anmäla utebliven eller skadad tidning under Mina sidor – Anmäl saknad tidning eller ringa 042-444 30 00. En ny tidning kommer att skickas till din adress inom några dagar.

Om du har fått en skadad eller felaktig vara görs enklast reklamationen genom att du returnerar den till någon av nedanstående adresser. Det är viktigt att du skickar med information om ditt kundnummer, namn och adress samt vad som är fel på varan.

Aller media betalar portot:
Svarspost 20455279
Aller media/Postpac
274 20 Skurup

Leveranssätt

Tidningen levereras till dig med Posten senast samma dag som den börjar säljas i handeln. Hemmets Veckotidning levereras till största del via MTD (Morgontidningsdistribution).

Företagsinformation

Aller media, 251 85 Helsingborg
Organisationsnummer: 556002-8325
Internet: www.aller.se
E-post: info@aller.se

Mat & Vänner AB (helägt dotterbolag till Aller Media AB)
Organisationsnummer: 556147-0252
Internet: www.matochvanner.com

Frida Förlag AB (halvägt dotterbolag till Aller Media AB)
Organisationsnummer: 556755-2087
Internet: www.fridaforlag.se

Besöksadress: Landskronavägen 23, Helsingborg
Humlegårdsgatan 6, Stockholm
Hammarby Kajväg 18, Stockholm
Tel vx Helsingborg +46 (0)42-17 35 00
Tel vx Stockholm +46 (0)8-57 80 10 00
Tel Frida Förlag +46 (0)8-58 74 81 00

Kundservice:
Aller media
Kundservice
251 85 Helsingborg
Kundservice tel 042-444 30 00
Automatisk service: måndag–söndag 06.00–20.00
Personlig service: måndag–fredag 08.00–18.00

Vår kundservice finns för dig


Kundservice foto

Vi vill göra din kontakt med oss så smidig som möjligt. Det enklaste sättet är att göra dina ärenden direkt här på hemsidan.

Vad vill du ha hjälp med?

Söker du fler svar? Titta i vanliga frågor (FAQ)

Är du prenumerant? med ditt kundnummer och postnummer så kan vi hjälpa dig snabbare!