Aller media
Aller media i Sverige ger ut 40 tidningar och levererar läsglädje till 4 miljoner svenskar varje månad.

Våra redaktioner finns i Stockholm, Göteborg, Helsingborg och Malmö. Huvudkontoret ligger i Helsingborg. Frida Förlag ingår i koncernen. Aller-koncernen är Nordens största populärpressförlag och finns med egen verksamhet i Danmark, Sverige, Norge och Finland.
  1. Välj tidning och klicka på knappen "Gå till". Ange internetkoden om du fått ett erbjudande.
  2. Välj period och klicka på klicka på knappen "Köp" eller "Ge bort".
  3. Välj knappen "Handla mer" om du vill lägga mer i din varukorg eller välj "Till kassan".
  4. I varukorgen anger du när du vill att prenumerationen ska starta. Om du gett bort en prenumeration ska du därefter ange mottagarens adress.
  5. Ange din adress eller om du redan är inloggad som kund kan du fylla i ev kompletterande uppgifter.
  6. Välj hur du vill betala och tryck på "Genomför köp". Kvittot kan du skriva ut och du kan länkas vidare till relaterade sidor och erbjudanden.
Vill du se texten på sidan med större bokstäver?

För att förstora texten på sidan håll knappen "Ctrl" nedtryckt och klicka på "+"-knappen tills du tycker att textstorleken passar dig.

Vill du sedan minska storleken, håll knappen "Ctrl" nedtryckt och klicka på "-"-knappen tills du tycker att textstorleken är bra.

Vill du återställa till normalläge, håll knappen "Ctrl" nedtryckt och klicka på "0"-knappen.
 

Vanliga frågor


Svårt att komma fram till vår Kundservice? Här får du hjälp.


Just nu är det många som vill komma i kontakt med oss och vi har längre väntetider på telefon och e-post än vad vi brukar ha. Vi arbetar hårt för att minska våra väntetider.


De vanligaste ärendena som att beställa prenumeration, anmäla utebliven tidning, anmäla adressändring eller avsluta din prenumeration kan du enkelt göra själv.

Du går in på mina sidor eller väljer ärendetyp till höger längre ner på sidan och loggar in. För att logga in behöver du ditt kundnummer och postnummer. Kundnumret hittar du på baksidan av tidningen eller på en faktura.


Har du ett ärende som du inte kan hantera själv ber vi dig kontakta oss via telefon eller e-post.
Ring 042-444 30 10 eller skicka e-post


Jag fick en faktura med väldigt kort betalningstid, jag kommer inte hinna betala i tid. Får jag då ett uppehåll i min prenumeration?

Ja det kan tyvärr bli så. Dock försöker vi alltid se till att man alltid får något extra nummer på sig att betala så man inte ska missa något nummer. Så fort betalning kommit in, så kommer prenumerationen igång. Ju snabbare du betalar in, desto snabbare kommer prenumerationen igång. Du betalar alltid bara för de nummer du faktiskt får, så har du inte fått ett nummer betalar du heller inte för det.

Jag bor i Finland och lyckas inte betala min faktura, verkar som om det är något fel med den.

Om du bor i Finland och har haft svårigheter att betala din faktura, beror det förmodligen på att din bank sedan en kort tid tillbaka kräver att du måste ange IBAN/BIC nummer för att kunna göra internationella betalningar.
Det IBAN nummer du ska ange är: FI67 8000 1770 8378 63
Det BIC/SWIFT nummer du ska ange är: DABAFIHH


Jag har inte fått min premie trots att jag har betalat in!

Vi ber så mycket om ursäkt. Vi har under hösten haft tekniska problem med vårt system som tyvärr inneburit att våra kunder blivit drabbade. Din premie kommer självklart att skickas till dig. Vi ber så mycket om ursäkt och tackar för ditt tålamod. Premien kommer att skickas ut under de närmaste veckorna. Det kan dock dröja något innan den når dig, men vi garanterar att du kommer att få en premie.









Prenumeration

Var hittar jag mitt kundnummer?

Du hittar ditt kundnummer på baksidan av tidningen eller på fakturan. Du kan ange det med eller utan nollor. Du kan även logga in på Mina sidor – Mina prenumerationer och hitta numret där.

Är min prenumeration en tillsvidare- eller tidsbestämd prenumeration?

Du ser din prenumerationstyp på din faktura eller om du loggar in på Mina sidor – Mina prenumerationer.

Vad gäller för en tidsbestämd prenumeration?

Detta är en prenumeration som gäller ett visst antal nummer av en tidning och därefter avslutas automatiskt. Prenumerationen betalas vid ett tillfälle i samband med första tidningen.
För mer detaljerad information, läs mer under köpinformation.

Vad gäller för tillsvidareprenumeration?

Tillsvidareprenumeration betyder att du med din tidning, antingen med varje eller vartannat nummer, får ett inbetalningskort hemskickat till dig.
För mer detaljerad information, läs mer under köpinformation.

Jag ska ge bort en prenumeration. Hur gör jag?

Gå in på gebortentidning.se och välj den tidning du vill ge bort. Klicka på knappen "Ge bort" och följ instruktionerna. Här kan du även ladda ner och skriva ut ett gåvokort.

Tycker du det är svårt att välja tidning? På gebortentidning.se kan du kryssa i mottagarens intressen och få förslag på tidningar som passar. Klicka bara på knappen "Vad vill du läsa om?".

Vill du hellre ge bort ett presentkort och låta mottagaren välja tidning? Gå in på gebortentidning.se och klicka på "Köp presentkort". Följ därefter instruktionerna.

Jag har gett bort en prenumeration till en vän som redan prenumererar på samma tidning. Får min vän dubbla tidningar nu?

Nej, prenumerationen som du gav bort startar automatiskt efter att den pågående prenumerationen avslutats.

Jag har beställt en prenumeration till en vän men missat att skriva ut gåvokortet. Hur gör jag?

Du kan ladda ner och skriva ut gåvokortet med aktuellt omslag. Har du inte tillgång till skrivare kan du ringa vår automatiska kundservice på 042-444 30 00 så skickar vi ett neutralt gåvokort hem till dig. Observera att det tar ca 7–10 dagar innan kortet når dig.

Vad är PLUS-prenumerant?

PLUS-prenumerant är du som idag prenumererar på en tidning till ordinarie prenumerationspris och har gjort det i minst 12 sammanhängande månader. Som PLUS-prenumerant får du fler fördelar än prenumeranter. Logga in på Mina sidor – Mina prenumerationer för att se om du är PLUS-prenumerant. Under Mina sidor hittar du även erbjudanden som bara du som PLUS-prenumerant kan ta del av. Du kan även se om du är PLUS-prenumerant på baksidan av din tidning.

Hur säger jag upp min tidning?

Har du en tillsvidareprenumeration kan du logga in på Mina sidor – Mina prenumerationer och klicka på länken Avsluta din prenumeration. Har du en tidsbestämd prenumeration behöver du inte göra någonting, utan prenumerationen avslutas automatiskt efter att du fått ditt sista betalda nummer i brevlådan. Med jämna mellanrum kommer vi att skicka ut erbjudanden om att förnya din prenumeration till dig.
Är du osäker på vilken typ av prenumeration du har kan du logga in på Mina sidor – Mina prenumerationer och se efter. Du hittar även informationen på din faktura.

Kan jag ge bort en prenumeration men få fakturan skickad till mig?

Ja, det går bra när det gäller tidsbestämda prenumerationer. Om du vill ge bort en prenumeration gör du det enklast på gebortentidning.se
Med tillsvidareprenumerationer kan du tyvärr inte få tidning och faktura skickade till olika adresser eftersom fakturan medföljer tidningarna.

Vad händer om jag betalar för sent?

Din prenumeration stoppas automatiskt efter några dagar och du får inga fler tidningar. Vi sänder i samband med detta också ut en betalningspåminnelse. Med kravet tillkommer en påminnelseavgift på 50 kr.

Min tidning kom inte idag. Vad beror det på?

Det kan bero på fel i distributionen, att vi har en felaktig adress till dig eller att du betalat några dagar för sent. Anmäl saknad tidning så skickar vi inom några dagar en ny tidning till dig. Detta gör du enklast om du loggar in på Mina sidor – Anmäl saknad tidning eller ringer oss på 042-444 30 00.
Om detta problem återkommer får du gärna kontakta oss på 042-444 30 10 så att vi kan undersöka och rätta till felet.

Hur lång tid tar det innan min premie/gåva/vara kommer?

PREMIE: Vi skickar din premie när vi kan se att prenumerationen är betald. Du bör ha den inom några veckor. Har den inte kommit inom 4 veckor får du höra av dig till oss på 042-444 30 10 så undersöker vi vad som hänt.
GÅVA: Gåvan medföljer tidningen i butik och då är numret oftast prishöjt. Som prenumerant kan du beställa gåvan utan kostnad genom att logga in på Mina sidor – Mina prenumerationer eller ringa 042-444 30 40.
VARUKÖP: I normala fall skickas din beställning inom några veckor. Har den inte kommit inom 4 veckor får du höra av dig till oss på 042-444 30 10 så undersöker vi vad som hänt.

Kan jag få min pågående prenumeration tillfälligt skickad till utlandet?

Ja, det går bra, men det tillkommer en portokostnad. Denna kostnad varierar beroende på vilket land du vill att tidningen ska skickas till. Kontakta oss på +46 (0)42-444 30 10 för prisuppgift.

 
Betalning

Kan jag ge bort en prenumeration men få fakturan skickad till mig?

Ja, det går bra när det gäller tidsbestämda prenumerationer. Om du vill ge bort en prenumeration gör du det enklast på gebortentidning.se
Med tillsvidareprenumerationer kan du tyvärr inte få tidning och faktura skickade till olika adresser eftersom fakturan medföljer tidningarna.

Vad händer om jag betalar för sent?

Din prenumeration stoppas automatiskt efter några dagar och du får inga fler tidningar. Vi sänder i samband med detta också ut en betalningspåminnelse. Med kravet tillkommer en påminnelseavgift på 50 kr.

Jag har inte fått min faktura. Hur ska jag betala min beställning?

Ring till oss på 042-444 30 10 så hjälper vi dig.

Varför har jag fått en betalningspåminnelse, jag har ju betalat?

Förmodligen har betalningen kommit några dagar för sent till oss. I så fall kan du slänga påminnelsen.

Jag saknar mitt OCR-nummer. Hur ska jag få reda på det?

Ring oss på 042-444 30 10 så hjälper vi dig.

Vilket bankgiro- och postgironummer har Aller media?

Det varierar beroende på vad du har beställt. Ring oss på 042-444 30 10 så hjälper vi dig.

Kan jag betala via autogiro?

Ja, det går bra. För att vi ska kunna starta automatisk överföring från ditt bankkonto ber vi dig fylla i autogiromedgivandet. Klicka här för att skriva ut blanketten, fyll i, underteckna och returnera den till Aller medias kundservice. Du kan även ge ditt medgivande via din internetbank. För mer information kontakta din bank.

 
Adress & Leverans

Min tidning kom inte idag. Vad beror det på?

Det kan bero på fel i distributionen, att vi har en felaktig adress till dig eller att du betalat några dagar för sent. Anmäl saknad tidning så skickar vi inom några dagar en ny tidning till dig. Detta gör du enklast om du loggar in på Mina sidor – Anmäl saknad tidning eller ringer oss på 042-444 30 00.
Om detta problem återkommer får du gärna kontakta oss på 042-444 30 10 så att vi kan undersöka och rätta till felet.

Hur lång tid tar det innan min premie/gåva/vara kommer?

PREMIE: Vi skickar din premie när vi kan se att prenumerationen är betald. Du bör ha den inom några veckor. Har den inte kommit inom 4 veckor får du höra av dig till oss på 042-444 30 10 så undersöker vi vad som hänt.
GÅVA: Gåvan medföljer tidningen i butik och då är numret oftast prishöjt. Som prenumerant kan du beställa gåvan utan kostnad genom att logga in på Mina sidor – Mina prenumerationer eller ringa 042-444 30 40.
VARUKÖP: I normala fall skickas din beställning inom några veckor. Har den inte kommit inom 4 veckor får du höra av dig till oss på 042-444 30 10 så undersöker vi vad som hänt.

Kan jag få min pågående prenumeration tillfälligt skickad till utlandet?

Ja, det går bra, men det tillkommer en portokostnad. Denna kostnad varierar beroende på vilket land du vill att tidningen ska skickas till. Kontakta oss på +46 (0)42-444 30 10 för prisuppgift.

Jag har skickat in en kupong. Hur lång tid tar det innan min första tidning kommer?

För tidningar som ges ut varje månad eller oftare tar det ca tre veckor tills du får din första tidning. För tidningar som utkommer mer sällan kan det dröja längre tid.
Vill du veta när nästa nummer kommer i brevlådan? Logga in på Mina sidor – Mina prenumerationer och titta.

Jag ska flytta. Hur ändrar jag min adress?

Det gör du enklast genom att logga in på Mina sidor – Ändra adressuppgifter. Under fliken "Permanent adress" kan du fylla i din nya adress. Vi behöver få din nya adress minst 14 dagar innan du vill att den ska börja gälla. Det går även bra att ringa kundservice på 042-444 30 10.

Hur lång tid innan jag flyttar behöver jag göra en adressändring?

Vi behöver ha din adressändring minst 14 dagar innan den börjar gälla. Adressändring gör du enklast om du loggar in på Mina sidor – Ändra adressuppgifter. Du kan också ringa oss på 042-444 30 10.

Vad är det för skillnad på permanent och tillfällig adress?

Den permanenta adressen är din fasta bostadsadress. Tillfällig adress är dit du flyttar under en kortare period, exempelvis till sommarstugan. Vill du ändra adress, logga in på Mina sidor – Ändra adressuppgifter.

Hur gör jag en tillfällig adressändring?

Det gör du enklast om du loggar in på Mina sidor – Ändra adressuppgifter. Vi behöver få din tillfälliga adress minst 14 dagar innan du vill att den ska börja gälla. Ange från vilket datum ändringen ska gälla och när tidningen ska skickas till den ursprungliga adressen igen. Observera att denna adressändring kommer att gälla för alla dina prenumerationer. Vill du bara adressändra för en av flera prenumerationer ber vi dig ringa oss på 042-444 30 10.

Jag ska resa utomlands. Kan jag få tidningen ditskickad?

Ja, det går bra men det tillkommer en extra portokostnad. Hur hög denna är varierar beroende på vilket land du vill att tidningen ska skickas till. Kontakta oss på 042-444 30 10 för prisuppgift.

Jag ska resa utomlands. Kan jag pausa min prenumeration?

Ja, det går bra. Efter pausen startas prenumerationen automatiskt upp igen och kvarvarande antal tidningar levereras till dig. Kontakta oss på 042-444 30 10 så hjälper vi dig.

Jag har gjort en adressändring men min tidning kommer ändå inte till min nya adress. Vad ska jag göra?

Kontrollera att adressen stämmer genom att logga in på Mina sidor – Mina prenumerationer. Tänk på att det tar ca två veckor innan din nya adress börjar gälla. Kolla även att din adressändring finns under fliken Mina händelser. Stämmer adressen men tidningen skickas ändå inte? Logga in på Mina sidor och Anmäl saknad tidning. Du kan även ringa och anmäla på 042-444 30 00.

Min premie/gåva/vara var trasig när jag fick den, vad gör jag?

Vad tråkigt! Kontakta oss på 042-444 30 23 så hjälper vi dig.

 
Övrigt

Jag har beställt en prenumeration till en vän men missat att skriva ut gåvokortet. Hur gör jag?

Du kan ladda ner och skriva ut gåvokortet med aktuellt omslag. Har du inte tillgång till skrivare kan du ringa vår automatiska kundservice på 042-444 30 00 så skickar vi ett neutralt gåvokort hem till dig. Observera att det tar ca 7–10 dagar innan kortet når dig.

Vad är PLUS-prenumerant?

PLUS-prenumerant är du som idag prenumererar på en tidning till ordinarie prenumerationspris och har gjort det i minst 12 sammanhängande månader. Som PLUS-prenumerant får du fler fördelar än prenumeranter. Logga in på Mina sidor – Mina prenumerationer för att se om du är PLUS-prenumerant. Under Mina sidor hittar du även erbjudanden som bara du som PLUS-prenumerant kan ta del av. Du kan även se om du är PLUS-prenumerant på baksidan av din tidning.

Hur säger jag upp min tidning?

Har du en tillsvidareprenumeration kan du logga in på Mina sidor – Mina prenumerationer och klicka på länken Avsluta din prenumeration. Har du en tidsbestämd prenumeration behöver du inte göra någonting, utan prenumerationen avslutas automatiskt efter att du fått ditt sista betalda nummer i brevlådan. Med jämna mellanrum kommer vi att skicka ut erbjudanden om att förnya din prenumeration till dig.
Är du osäker på vilken typ av prenumeration du har kan du logga in på Mina sidor – Mina prenumerationer och se efter. Du hittar även informationen på din faktura.

Min premie/gåva/vara var trasig när jag fick den, vad gör jag?

Vad tråkigt! Kontakta oss på 042-444 30 23 så hjälper vi dig.

Jag kan inte logga in på Mina sidor. Hur gör jag?

För att logga in behöver du ditt kundnummer och postnummer. Kundnumret hittar du på baksidan av tidningen eller på fakturan. Har du valt ett eget användarnamn och lösenord så klickar du på länken "Glömt lösenord" i inloggningsrutan då du går in på Mina sidor. Följ instruktionerna så skickar vi ett tillfälligt lösenord till dig via e-post. Använd detta lösenord nästa gång du loggar in. Du kan därefter välja att byta till ett nytt lösenord.
Fungerar det ändå inte? Ring oss på 042-444 30 10 så hjälper vi dig.

Jag har ändrat mitt användarnamn/lösenord till Mina sidor. Jag kommer inte ihåg dem. Hur gör jag?

Ingen fara, klicka på länken "Glömt lösenord" i inloggningsrutan då du går in på Mina sidor och följ instruktionerna så skickar vi ett tillfälligt lösenord via e-post till dig. Använd detta lösenord nästa gång du loggar in. Du kan därefter välja att byta till ett nytt lösenord.
Fungerar det ändå inte? Ring oss på 042-444 30 10 så hjälper vi dig.

Hur avanmäler jag mig från era e-postutskick?

Det finns två sätt. Antingen klickar du på länken längst ner i e-utskicket du fått och avanmäler dig där. Eller så avanmäler du dig från de redaktionella nyhetsbreven via Kundservice – Nyhetsbrev. Tänk på att du måste logga in för att kunna avanmäla dig.

 
Tidningen FOTO

Varför upphör utgivningen av tidningen FOTO?

Det är förstås mycket tråkigt att vi inte längre kan ge ut tidningen FOTO, men tyvärr har tidningen haft dålig lönsamhet under en lång tid och de satsningar som gjorts har inte haft den effekt vi hoppats på. Genom avtalet med Bonnier Publications A/S kommer tidningen FOTO:s prenumeranter istället att få den nya tidningen Bonniers Digital FOTO.

Vilket blir tidningen FOTO:s sista nummer

Nr 3/2015 som når prenumeranterna den 20/2 och lösnummerköparna den 24/2.

Jag har tidningar kvar på min prenumeration på tidningen FOTO. Vad händer med dessa?

Din prenumeration kommer att överföras till tidningen Bonniers Digital FOTO som ges ut av Bonnier Publications A/S. Ditt första nummer kommer i din brevlåda den 30/3.

Vad är Bonniers Digital FOTO för en tidning? Är det samma som Digital Foto för alla?

Bonniers Digital FOTO är en vidareutveckling av Digital Foto för alla. Tidningen kommer att innehålla intervjuer, tester, kurser, frågelåda och inspiration. På hemsidan får du som prenumerant tillgång till material såsom videor, en lightroom-skola, testbilder, nyheter och reportage.

När får jag det första numret av Bonniers Digital FOTO?

Du får ditt första nummer den 30/3.

Kommer jag att få lika många tidningar av Bonniers Digital FOTO som jag har tillgodo på tidningen FOTO?

Ja.

Jag har redan en prenumeration på Digitalfoto för alla. Får jag dubbla tidningar nu då?

Nej, om du redan har en prenumeration på Digitalfoto för alla så kommer vi att återbetala de pengar du har innestående på din prenumeration. Återbetalningen sker med en utbetalningsavi.

Jag vill inte ha Bonniers Digital FOTO. Vad gör jag då?

Du kan välja att överföra dina tillgodohavanden på tidningen FOTO till en annan tidning från Aller media alternativt att vi återbetalar den summa som du har att fordra. Återbetalningen görs till ditt kontonummer alternativt genom en utbetalningsavi som kommer med Posten.

Kommer hemsidan att finnas kvar?

Hemsidan (www.tidningenfoto.se) kommer att uppdateras som vanligt fram till den 26/2 då den övertas av Bonnier Publications A/S.

 
 
 
 
Skriv ut detta svaret

Mest ställda frågorna just nu


Var hittar jag mitt kundnummer?

Du hittar ditt kundnummer på baksidan av tidningen eller på fakturan. Du kan ange det med eller utan nollor. Du kan även logga in på Mina sidor – Mina prenumerationer och hitta numret där.

Har du fått en påminnelsefaktura trots att du sagt upp din prenumeration?

Vi ber så mycket om ursäkt för detta, det är givetvis helt felaktigt och beror på ett tekniskt fel i vårt system, vi ber dig att helt enkelt kasta påminnelsen.
Du behöver inte kontakta Kundservice utan kan alltså bara slänga påminnelsefakturan.

Kommer det att gå ut en ny påminnelse om jag kastar den här påminnelsefakturan jag just fått?

Nej, du kan riva påminnelsen och det kommer inte att gå ut någon ny påminnelse.

Kommer jag att få mina tidningar trots att jag fått en påminnelse?

Ja, eftersom du ju faktiskt har betalat din faktura kommer du att få dina tidningar som vanligt.

Jag har skickat in en kupong. Hur lång tid tar det innan min första tidning kommer?

Just nu ligger vi back med vår orderregistrering, det innebär att du kan få vänta lite längre innan din prenumeration startar upp.
För tidningar som ges ut varje månad eller oftare tar det ca tre veckor tills du får din första tidning. För tidningar som utkommer mer sällan kan det dröja längre tid.
Vill du veta när nästa nummer kommer i brevlådan? Logga in på Mina sidor – Mina prenumerationer och titta.


Vår kundservice finns för dig


Kundservice foto

Vi vill göra din kontakt med oss så smidig som möjligt. Det enklaste sättet är att göra dina ärenden direkt här på hemsidan.

Vad vill du ha hjälp med?

Söker du fler svar? Titta i vanliga frågor (FAQ)

Är du prenumerant? med ditt kundnummer och postnummer så kan vi hjälpa dig snabbare!