Aller media
Aller media i Sverige ger ut 40 tidningar och levererar läsglädje till 4 miljoner svenskar varje månad.

Våra redaktioner finns i Stockholm, Göteborg, Helsingborg och Malmö. Huvudkontoret ligger i Helsingborg. Frida Förlag ingår i koncernen. Aller-koncernen är Nordens största populärpressförlag och finns med egen verksamhet i Danmark, Sverige, Norge och Finland.
  1. Välj tidning och klicka på knappen "Gå till". Ange internetkoden om du fått ett erbjudande.
  2. Välj period och klicka på klicka på knappen "Köp" eller "Ge bort".
  3. Välj knappen "Handla mer" om du vill lägga mer i din varukorg eller välj "Till kassan".
  4. I varukorgen anger du när du vill att prenumerationen ska starta. Om du gett bort en prenumeration ska du därefter ange mottagarens adress.
  5. Ange din adress eller om du redan är inloggad som kund kan du fylla i ev kompletterande uppgifter.
  6. Välj hur du vill betala och tryck på "Genomför köp". Kvittot kan du skriva ut och du kan länkas vidare till relaterade sidor och erbjudanden.
Vill du se texten på sidan med större bokstäver?

För att förstora texten på sidan håll knappen "Ctrl" nedtryckt och klicka på "+"-knappen tills du tycker att textstorleken passar dig.

Vill du sedan minska storleken, håll knappen "Ctrl" nedtryckt och klicka på "-"-knappen tills du tycker att textstorleken är bra.

Vill du återställa till normalläge, håll knappen "Ctrl" nedtryckt och klicka på "0"-knappen.
 
Helgöppet på kundservice 09.00–17.00. Ring 042–444 30 00. I samband med att vi byter datasystem har det tyvärr uppstått olika fel. Här ser du de vanligaste frågorna och hur du själv kan göra för att lösa dem. http://www.prenumerera.se/kundservice/fragor

Vanliga frågor


Svårt att komma fram till vår kundtjänst?

I samband med att vi byter datasystem har det tyvärr uppstått olika fel. Därför ringer många oss just nu och det kan vara svårt att komma fram. Vi beklagar detta och jobbar intensivt för att rätta till det. Här ser du de vanligaste felen/frågorna och hur du själv kan göra för att lösa dem.

Fel belopp på fakturan?

Ett tryckfel har tyvärr gjort att beloppet på avin har fått två extra nollor. Om du betalar via nätet kan du helt enkelt ta bort två nollor från beloppet och använda samma OCR-nummer. Om du inte betalar via nätet ska du slänga denna faktura och invänta en ny som skickas inom kort.

Har du fått två likadana fakturor?

Om du har fått två likadana fakturor kan du riva den ena fakturan och betala den andra som vanligt.

Utebliven produkt eller tidning?

Om du nyligen beställt en tidning eller en produkt kommer leveransen tyvärr att dröja ett par veckor. Vi beklagar detta och vi gör allt för att komma ikapp.

Har det gjorts flera autogirodragningar från ditt konto?

Har det varit en felaktig dragning kommer detta automatiskt att korrigeras, och beloppet kommer i så fall att föras tillbaka till ditt konto. Vi beklagar verkligen detta och hoppas att det inte ställt till problem för dig.

Är du prenumerant i Finland och inte kan betala fakturan på grund av felaktigt referensnummer?

Istället för att fylla i referensnumret, så skriver du in ett meddelande. Ange ditt kundnummer och namn. Kundnumret hittar du på inbetalningstalongen.


Har du andra frågor eller funderingar?
Maila oss på kundservice@aller.se.
Glöm då inte att ange ditt kundnummer eller namn och fullständig adress

Här hittar du svaren på de frågor vi oftast får till vår kundservice.
Klicka på önskad kategori för att se frågorna.







Prenumeration

Var hittar jag mitt kundnummer?

Du hittar ditt kundnummer på baksidan av tidningen eller på fakturan. Du kan ange det med eller utan nollor. Du kan även logga in på Mina sidor – Mina prenumerationer och hitta numret där.

Är min prenumeration en tillsvidare- eller tidsbestämd prenumeration?

Du ser din prenumerationstyp på din faktura eller om du loggar in på Mina sidor – Mina prenumerationer.

Vad gäller för en tidsbestämd prenumeration?

Detta är en prenumeration som gäller ett visst antal nummer av en tidning och därefter avslutas automatiskt. Prenumerationen betalas vid ett tillfälle i samband med första tidningen.
För mer detaljerad information, läs mer under köpinformation.

Vad gäller för tillsvidareprenumeration?

Tillsvidareprenumeration betyder att du med din tidning, antingen med varje eller vartannat nummer, får ett inbetalningskort hemskickat till dig.
För mer detaljerad information, läs mer under köpinformation.

Jag ska ge bort en prenumeration. Hur gör jag?

Gå in på gebortentidning.se och välj den tidning du vill ge bort. Klicka på knappen "Ge bort" och följ instruktionerna. Här kan du även ladda ner och skriva ut ett gåvokort.

Tycker du det är svårt att välja tidning? På gebortentidning.se kan du kryssa i mottagarens intressen och få förslag på tidningar som passar. Klicka bara på knappen "Vad vill du läsa om?".

Vill du hellre ge bort ett presentkort och låta mottagaren välja tidning? Gå in på gebortentidning.se och klicka på "Köp presentkort". Följ därefter instruktionerna.

Jag har gett bort en prenumeration till en vän som redan prenumererar på samma tidning. Får min vän dubbla tidningar nu?

Nej, prenumerationen som du gav bort startar automatiskt efter att den pågående prenumerationen avslutats.

Jag har beställt en prenumeration till en vän men missat att skriva ut gåvokortet. Hur gör jag?

Du kan ladda ner och skriva ut gåvokortet med aktuellt omslag. Har du inte tillgång till skrivare kan du ringa vår automatiska kundservice på 042-444 30 00 så skickar vi ett neutralt gåvokort hem till dig. Observera att det tar ca 7–10 dagar innan kortet når dig.

Vad är PLUS-prenumerant?

PLUS-prenumerant är du som idag prenumererar på en tidning till ordinarie prenumerationspris och har gjort det i minst 12 sammanhängande månader. Som PLUS-prenumerant får du fler fördelar än prenumeranter. Logga in på Mina sidor – Mina prenumerationer för att se om du är PLUS-prenumerant. Under Mina sidor hittar du även erbjudanden som bara du som PLUS-prenumerant kan ta del av. Du kan även se om du är PLUS-prenumerant på baksidan av din tidning.

Hur säger jag upp min tidning?

Har du en tillsvidareprenumeration kan du logga in på Mina sidor – Mina prenumerationer och klicka på länken Avsluta din prenumeration. Har du en tidsbestämd prenumeration behöver du inte göra någonting, utan prenumerationen avslutas automatiskt efter att du fått ditt sista betalda nummer i brevlådan. Med jämna mellanrum kommer vi att skicka ut erbjudanden om att förnya din prenumeration till dig.
Är du osäker på vilken typ av prenumeration du har kan du logga in på Mina sidor – Mina prenumerationer och se efter. Du hittar även informationen på din faktura.

Kan jag ge bort en prenumeration men få fakturan skickad till mig?

Ja, det går bra när det gäller tidsbestämda prenumerationer. Om du vill ge bort en prenumeration gör du det enklast på gebortentidning.se
Med tillsvidareprenumerationer kan du tyvärr inte få tidning och faktura skickade till olika adresser eftersom fakturan medföljer tidningarna.

Vad händer om jag betalar för sent?

Din prenumeration stoppas automatiskt efter några dagar och du får inga fler tidningar. Vi sänder i samband med detta också ut en betalningspåminnelse. Med kravet tillkommer en påminnelseavgift på 50 kr.

Min tidning kom inte idag. Vad beror det på?

Det kan bero på fel i distributionen, att vi har en felaktig adress till dig eller att du betalat några dagar för sent. Anmäl saknad tidning så skickar vi inom några dagar en ny tidning till dig. Detta gör du enklast om du loggar in på Mina sidor – Anmäl saknad tidning eller ringer oss på 042-444 30 00.
Om detta problem återkommer får du gärna kontakta oss på 042-444 30 10 så att vi kan undersöka och rätta till felet.

Hur lång tid tar det innan min premie/gåva/vara kommer?

PREMIE: Vi skickar din premie när vi kan se att prenumerationen är betald. Du bör ha den inom några veckor. Har den inte kommit inom 4 veckor får du höra av dig till oss på 042-444 30 10 så undersöker vi vad som hänt.
GÅVA: Gåvan medföljer tidningen i butik och då är numret oftast prishöjt. Som prenumerant kan du beställa gåvan utan kostnad genom att logga in på Mina sidor – Mina prenumerationer eller ringa 042-444 30 40.
VARUKÖP: I normala fall skickas din beställning inom några veckor. Har den inte kommit inom 4 veckor får du höra av dig till oss på 042-444 30 10 så undersöker vi vad som hänt.

Kan jag få min pågående prenumeration tillfälligt skickad till utlandet?

Ja, det går bra, men det tillkommer en portokostnad. Denna kostnad varierar beroende på vilket land du vill att tidningen ska skickas till. Kontakta oss på +46 (0)42-444 30 10 för prisuppgift.

 
Betalning

Kan jag ge bort en prenumeration men få fakturan skickad till mig?

Ja, det går bra när det gäller tidsbestämda prenumerationer. Om du vill ge bort en prenumeration gör du det enklast på gebortentidning.se
Med tillsvidareprenumerationer kan du tyvärr inte få tidning och faktura skickade till olika adresser eftersom fakturan medföljer tidningarna.

Vad händer om jag betalar för sent?

Din prenumeration stoppas automatiskt efter några dagar och du får inga fler tidningar. Vi sänder i samband med detta också ut en betalningspåminnelse. Med kravet tillkommer en påminnelseavgift på 50 kr.

Jag har inte fått min faktura. Hur ska jag betala min beställning?

Ring till oss på 042-444 30 10 så hjälper vi dig.

Varför har jag fått en betalningspåminnelse, jag har ju betalat?

Förmodligen har betalningen kommit några dagar för sent till oss. I så fall kan du slänga påminnelsen.

Jag saknar mitt OCR-nummer. Hur ska jag få reda på det?

Ring oss på 042-444 30 10 så hjälper vi dig.

Vilket bankgiro- och postgironummer har Aller media?

Det varierar beroende på vad du har beställt. Ring oss på 042-444 30 10 så hjälper vi dig.

Kan jag betala via autogiro?

Ja, det går bra. För att vi ska kunna starta automatisk överföring från ditt bankkonto ber vi dig fylla i autogiromedgivandet. Klicka här för att skriva ut blanketten, fyll i, underteckna och returnera den till Aller medias kundservice. Du kan även ge ditt medgivande via din internetbank. För mer information kontakta din bank.

 
Adress & Leverans

Min tidning kom inte idag. Vad beror det på?

Det kan bero på fel i distributionen, att vi har en felaktig adress till dig eller att du betalat några dagar för sent. Anmäl saknad tidning så skickar vi inom några dagar en ny tidning till dig. Detta gör du enklast om du loggar in på Mina sidor – Anmäl saknad tidning eller ringer oss på 042-444 30 00.
Om detta problem återkommer får du gärna kontakta oss på 042-444 30 10 så att vi kan undersöka och rätta till felet.

Hur lång tid tar det innan min premie/gåva/vara kommer?

PREMIE: Vi skickar din premie när vi kan se att prenumerationen är betald. Du bör ha den inom några veckor. Har den inte kommit inom 4 veckor får du höra av dig till oss på 042-444 30 10 så undersöker vi vad som hänt.
GÅVA: Gåvan medföljer tidningen i butik och då är numret oftast prishöjt. Som prenumerant kan du beställa gåvan utan kostnad genom att logga in på Mina sidor – Mina prenumerationer eller ringa 042-444 30 40.
VARUKÖP: I normala fall skickas din beställning inom några veckor. Har den inte kommit inom 4 veckor får du höra av dig till oss på 042-444 30 10 så undersöker vi vad som hänt.

Kan jag få min pågående prenumeration tillfälligt skickad till utlandet?

Ja, det går bra, men det tillkommer en portokostnad. Denna kostnad varierar beroende på vilket land du vill att tidningen ska skickas till. Kontakta oss på +46 (0)42-444 30 10 för prisuppgift.

Jag har skickat in en kupong. Hur lång tid tar det innan min första tidning kommer?

För tidningar som ges ut varje månad eller oftare tar det ca tre veckor tills du får din första tidning. För tidningar som utkommer mer sällan kan det dröja längre tid.
Vill du veta när nästa nummer kommer i brevlådan? Logga in på Mina sidor – Mina prenumerationer och titta.

Jag ska flytta. Hur ändrar jag min adress?

Det gör du enklast genom att logga in på Mina sidor – Ändra adressuppgifter. Under fliken "Permanent adress" kan du fylla i din nya adress. Vi behöver få din nya adress minst 14 dagar innan du vill att den ska börja gälla. Det går även bra att ringa kundservice på 042-444 30 10.

Hur lång tid innan jag flyttar behöver jag göra en adressändring?

Vi behöver ha din adressändring minst 14 dagar innan den börjar gälla. Adressändring gör du enklast om du loggar in på Mina sidor – Ändra adressuppgifter. Du kan också ringa oss på 042-444 30 10.

Vad är det för skillnad på permanent och tillfällig adress?

Den permanenta adressen är din fasta bostadsadress. Tillfällig adress är dit du flyttar under en kortare period, exempelvis till sommarstugan. Vill du ändra adress, logga in på Mina sidor – Ändra adressuppgifter.

Hur gör jag en tillfällig adressändring?

Det gör du enklast om du loggar in på Mina sidor – Ändra adressuppgifter. Vi behöver få din tillfälliga adress minst 14 dagar innan du vill att den ska börja gälla. Ange från vilket datum ändringen ska gälla och när tidningen ska skickas till den ursprungliga adressen igen. Observera att denna adressändring kommer att gälla för alla dina prenumerationer. Vill du bara adressändra för en av flera prenumerationer ber vi dig ringa oss på 042-444 30 10.

Jag ska resa utomlands. Kan jag få tidningen ditskickad?

Ja, det går bra men det tillkommer en extra portokostnad. Hur hög denna är varierar beroende på vilket land du vill att tidningen ska skickas till. Kontakta oss på 042-444 30 10 för prisuppgift.

Jag ska resa utomlands. Kan jag pausa min prenumeration?

Ja, det går bra. Efter pausen startas prenumerationen automatiskt upp igen och kvarvarande antal tidningar levereras till dig. Kontakta oss på 042-444 30 10 så hjälper vi dig.

Jag har gjort en adressändring men min tidning kommer ändå inte till min nya adress. Vad ska jag göra?

Kontrollera att adressen stämmer genom att logga in på Mina sidor – Mina prenumerationer. Tänk på att det tar ca två veckor innan din nya adress börjar gälla. Kolla även att din adressändring finns under fliken Mina händelser. Stämmer adressen men tidningen skickas ändå inte? Logga in på Mina sidor och Anmäl saknad tidning. Du kan även ringa och anmäla på 042-444 30 00.

Min premie/gåva/vara var trasig när jag fick den, vad gör jag?

Vad tråkigt! Kontakta oss på 042-444 30 23 så hjälper vi dig.

 
Övrigt

Jag har beställt en prenumeration till en vän men missat att skriva ut gåvokortet. Hur gör jag?

Du kan ladda ner och skriva ut gåvokortet med aktuellt omslag. Har du inte tillgång till skrivare kan du ringa vår automatiska kundservice på 042-444 30 00 så skickar vi ett neutralt gåvokort hem till dig. Observera att det tar ca 7–10 dagar innan kortet når dig.

Vad är PLUS-prenumerant?

PLUS-prenumerant är du som idag prenumererar på en tidning till ordinarie prenumerationspris och har gjort det i minst 12 sammanhängande månader. Som PLUS-prenumerant får du fler fördelar än prenumeranter. Logga in på Mina sidor – Mina prenumerationer för att se om du är PLUS-prenumerant. Under Mina sidor hittar du även erbjudanden som bara du som PLUS-prenumerant kan ta del av. Du kan även se om du är PLUS-prenumerant på baksidan av din tidning.

Hur säger jag upp min tidning?

Har du en tillsvidareprenumeration kan du logga in på Mina sidor – Mina prenumerationer och klicka på länken Avsluta din prenumeration. Har du en tidsbestämd prenumeration behöver du inte göra någonting, utan prenumerationen avslutas automatiskt efter att du fått ditt sista betalda nummer i brevlådan. Med jämna mellanrum kommer vi att skicka ut erbjudanden om att förnya din prenumeration till dig.
Är du osäker på vilken typ av prenumeration du har kan du logga in på Mina sidor – Mina prenumerationer och se efter. Du hittar även informationen på din faktura.

Min premie/gåva/vara var trasig när jag fick den, vad gör jag?

Vad tråkigt! Kontakta oss på 042-444 30 23 så hjälper vi dig.

Jag kan inte logga in på Mina sidor. Hur gör jag?

För att logga in behöver du ditt kundnummer och postnummer. Kundnumret hittar du på baksidan av tidningen eller på fakturan. Har du valt ett eget användarnamn och lösenord så klickar du på länken "Glömt lösenord" i inloggningsrutan då du går in på Mina sidor. Följ instruktionerna så skickar vi ett tillfälligt lösenord till dig via e-post. Använd detta lösenord nästa gång du loggar in. Du kan därefter välja att byta till ett nytt lösenord.
Fungerar det ändå inte? Ring oss på 042-444 30 10 så hjälper vi dig.

Jag har ändrat mitt användarnamn/lösenord till Mina sidor. Jag kommer inte ihåg dem. Hur gör jag?

Ingen fara, klicka på länken "Glömt lösenord" i inloggningsrutan då du går in på Mina sidor och följ instruktionerna så skickar vi ett tillfälligt lösenord via e-post till dig. Använd detta lösenord nästa gång du loggar in. Du kan därefter välja att byta till ett nytt lösenord.
Fungerar det ändå inte? Ring oss på 042-444 30 10 så hjälper vi dig.

Hur avanmäler jag mig från era e-postutskick?

Det finns två sätt. Antingen klickar du på länken längst ner i e-utskicket du fått och avanmäler dig där. Eller så avanmäler du dig från de redaktionella nyhetsbreven via Kundservice – Nyhetsbrev. Tänk på att du måste logga in för att kunna avanmäla dig.

 
 
 
 
 
Skriv ut detta svaret

Mest ställda frågorna just nu


Var hittar jag mitt kundnummer?

Du hittar ditt kundnummer på baksidan av tidningen eller på fakturan. Du kan ange det med eller utan nollor. Du kan även logga in på Mina sidor – Mina prenumerationer och hitta numret där.

Har du fått en faktura med fyra decimaler?

Av misstag har 2 extra nollor kommit med. Den summa du ska betala syns tydligt på både fakturan och inbetalningskortet.
Exempel på OCR-rad: Belopp: 169 00 00 – det är 169:00 du ska betala.
Privatgirocentralen/Bankgirocentralen är informerad och kommer att hantera dessa felaktiga inbetalningskort manuellt, så det går bra att sända in inbetalningskortet med betalorder till Privatgirot som vanligt.
Det är den korrekta summan som belastar ditt konto, som i fallet ovan 169 kronor.

Har du fått två likadana fakturor?

Vi har haft ett fel i systemet som innebär att exakt samma faktura har skickats till dig två gånger med en veckas mellanrum. Du kan bortse ifrån den senaste fakturan.

Jag har skickat in en kupong. Hur lång tid tar det innan min första tidning kommer?

Just nu ligger vi back med vår orderregistrering, det innebär att du kan få vänta lite längre innan din prenumeration startar upp.
För tidningar som ges ut varje månad eller oftare tar det ca tre veckor tills du får din första tidning. För tidningar som utkommer mer sällan kan det dröja längre tid.
Vill du veta när nästa nummer kommer i brevlådan? Logga in på Mina sidor – Mina prenumerationer och titta.

Min tidning kom inte idag. Vad beror det på?

Det kan bero på fel i distributionen, att vi har en felaktig adress till dig eller att du betalat några dagar för sent. Anmäl saknad tidning så skickar vi inom några dagar en ny tidning till dig. Detta gör du enklast om du loggar in på Mina sidor – Anmäl saknad tidning eller ringer oss på 042-444 30 00.
Om detta problem återkommer får du gärna kontakta oss på 042-444 30 10 så att vi kan undersöka och rätta till felet.


Vår kundservice finns för dig


Kundservice foto

Vi vill göra din kontakt med oss så smidig som möjligt. Det enklaste sättet är att göra dina ärenden direkt här på hemsidan.

Vad vill du ha hjälp med?

Söker du fler svar? Titta i vanliga frågor (FAQ)

Är du prenumerant? med ditt kundnummer och postnummer så kan vi hjälpa dig snabbare!